Concept Data i SailPoint wspólnie o zarządzaniu dostępem do kluczowych zasobów informacyjnych w bankach

Przedstawiciele Concept Data razem ze swoim partnerem technologicznym firmą SailPoint wzięli udział w konferencji „Obsługa klienta bankowego – AI i bezpieczeństwo” organizowanej przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Podczas wspólnego wystąpienia opowiadali uczestnikom spotkania o roli zabezpieczenia kluczowych zasobów informacyjnych i automatyzacji zarządzania dostępem do nich.

 

Kluczowe informacje biznesowe są dla każdego przedsiębiorstwa wyjątkowo cenne, decydują bowiem o jego przewadze konkurencyjnej. Ich ochrona jest dziś priorytetem. Jednak w dobie transformacji cyfrowej liczba danych, aplikacji i ich użytkowników wciąż rośnie. A to oznacza, że firmy muszą jeszcze więcej uwagi poświęcać na nadawanie odpowiednich uprawnień i dostępów do konkretnych zbiorów danych lub systemów. To zajęcie czasochłonne i narażone na błędy.

 

Nie wolno zapominać o tym, że każdy, kto zaloguje się do jakiegoś systemu, zyskuje dostęp do zgromadzonych w nim danych. W przypadku wielu instytucji – takich jak banki – są to dane bardzo wrażliwe. Nie można zatem pozwolić na to, aby niepowołane osoby mogły je swobodnie przeglądać czy – co jeszcze gorsze – kopiować. Zwłaszcza w przypadku dużych i rozproszonych organizacji wysokie standardy nadawania i weryfikowania uprawnień są absolutnie niezbędne – tłumaczy Krzysztof Andrian, prezes zarządu Concept Data.

 

W procesie zarządzania dostępem do kluczowych zasobów informacyjnych pomagają rozwiązania klasy Identity & Access Management. Dzięki nim firmy szybciej i sprawniej nadają i odbierają dostępy do aplikacji wszystkim pracownikom czy klientom oraz partnerom, oszczędzając czas i zyskując pewność, że dotrze do nich informacja o niepowołanych działaniach w tym zakresie.

 

Nowoczesne systemy do zarządzania dostępem, takie jak rozwiązania naszego partnera technologicznego SailPoint, bazują w dużej mierze na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. A to oznacza, że potrafią zidentyfikować podejrzane zachowania użytkowników, a nawet przewidzieć je, opierając się na schemacie działania konkretnej osoby czy grupy użytkowników i na odstępstwach od niego. Dzięki temu mogą zaalarmować administratora i zapobiec nadużyciom – dodaje Krzysztof Andrian. – To między innymi takie możliwości systemów IAM najbardziej interesowały uczestników konferencji „Obsługa klienta bankowego – AI i bezpieczeństwo”. Zwracali oni też uwagę na to, że zastosowanie takich rozwiązań pozwala na zapewnienie zgodności z regulacjami i zaleceniami audytowymi.

 

Systemy IAM optymalizują procesy biznesowe, czyli poprawiają szybkość i zapewniają niezawodność oraz niezbędną automatyzację.

 

Konferencja „Obsługa klienta bankowego – AI i bezpieczeństwo” odbyła się 18 września w Warszawie. Jej partnerem merytorycznym została firma SailPoint.

Kontakt

Nasze biura

Adres rejestracyjny firmy:

 

Concept Data Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Piękna 24/26A,
00-549 Warszawa

 

office: +48 22 833 86 35

fax: +48 22 832 17 19

NIP: 701-055-33-94

KRS: 0000603567

Adres biura:

 

Budynek North Gate
ul. Bonifraterska 17,

piętro 4

00-203 Warszawa

 

office: +48 22 833 86 35

fax: +48 22 832 17 19

 

dojazd do biura North Gate
dojazd do biura Piękna

Budynek North Gate

 

ul. Bonifraterska 17,

00-203 Warszawa

Piętro 4.

 

Biuro Piękna

 

ul. Piękna 24/26A,
00-549 Warszawa