CIAM, czyli jak zadbać o wygodę klientów i bezpieczeństwo ich danych

Przedsiębiorstwa budują i proponują dziś swoim klientom czy partnerom coraz więcej aplikacji oraz systemów, do których muszą się oni zalogować. Użytkownicy stają się jednak wygodni. Nie chcą wypełniać obszernych formularzy, podawać po raz kolejny swoich danych i wyrażać zgód na ich wykorzystanie. Rozwiązaniem są w tym przypadku zewnętrzne narzędzia klasy Customer Identity and Access Management.

 

Korzystanie z dostarczonych przez partnerów technologicznych systemów CIAM sprawia, że firmy nie muszą same budować in-hause’owych rozwiązań służących uwierzytelnianiu użytkowników. Nie muszą też samodzielnie dbać o bezpieczeństwo danych. Zamiast tego wdrażają sprawdzone narzędzia, które pozwalają się szybko zalogować i zapewniają ochronę przed cyberatakami.

 

Naszym klientom polecamy rozwiązanie Auth0 Identity Platform. Jest to swoisty serwer autoryzacyjny, który pozwala deweloperom połączyć aplikację napisaną w dowolnym języku z zewnętrznymi narzędziami mogącymi posłużyć do weryfikacji cyfrowej tożsamości, takimi jak np. Facebook, Microsoft, Google czy wewnętrzne bazy konkretnej firmy. To także platforma do zarządzania procesem logowania i jego bezpieczeństwem. Dzięki niej właściciel aplikacji może w prosty i bezpieczny sposób potwierdzić tożsamość logującego się – mówi Krzysztof Andrian, prezes zarządu Concept Data.

 

Czego wymagać od systemu CIAM?

 

Najlepsze systemy CIAM dają firmom jeszcze więcej. Po pierwsze, są skalowalne, czyli pozwalają obsłużyć rozrastającą się bazę klientów. Po drugie, dają możliwość skorzystania z opcji Single Sign-On (SSO), czyli uzyskania dostępu do wielu aplikacji po zalogowaniu się do jednej usługi. Co więcej, pozwalają na logowanie do różnych aplikacji za pomocą danych uwierzytelniających stosowanych w popularnych serwisach społecznościowych (takich jak Facebook czy Google).

 

Po trzecie, wprowadzają możliwość zastosowania MFA, czyli uwierzytelniania wieloskładnikowego, wymagającego od użytkownika dodatkowego poświadczenia swojej tożsamości. I po czwarte, stają się dla firm centralnym repozytorium wiedzy o ich klientach. Wiedzy uporządkowanej i pełnej, bo zebranej z wielu różnych aplikacji.

 

Systemy CIAM to jednak nie tylko korzyść dla firmy, która wdraża takie rozwiązanie, ale także dla samego użytkownika, na przykład klienta banku, placówki medycznej czy sklepu internetowego. Korzystając z takiego narzędzia, konsument wie, że jest bezpieczny. Nie musi pozostawiać swoich danych kolejnemu przedsiębiorstwu, nie musi bać się o ich bezpieczeństwo, ma wpływ na to, komu i jakich zgód udziela – dodaje Krzysztof Andrian.

 

Biznesowe korzyści z wdrożenia CIAM

 

Zastosowanie dobrze przygotowanego systemu CIAM przekłada się na zadowolenie klientów, lepsze relacje z nimi, ale też na możliwość prowadzenia biznesu w sposób bezpieczny i zgody z regulacjami.

 

Bezpieczeństwo danych

 

Dane klientów mogą być największym atutem firmy, pod warunkiem, że nie wpadną w niepowołane ręce. Dobre rozwiązanie CIAM mają funkcje, które chronią przed oszustwami, włamaniami i niewłaściwym wykorzystaniem danych. Pomagają również chronić dane klientów przed cyberzłodziejami, szyfrując i anonimizując je. Systemy CIAM śledzą, kto uzyskuje dostęp do danych klientów, i ostrzegają administratorów o podejrzanych aktywnościach.

 

Zgodność z regulacjami

 

Przepisy dotyczące prywatności danych, takie jak RODO, zasadniczo zmieniły zasady gromadzenia, przechowywania i udostępniania danych osobowych przez organizacje. Dziś niezbędne jest scentralizowane zarządzanie użytkownikami. Zgodnie z RODO firmy muszą dostarczyć im, na żądanie, kopie ich danych wraz z zapisem, w jaki sposób te dane są wykorzystywane. Ważne jest również szyfrowanie danych i kontrolowanie dostępu do nich. Rozwiązania CIAM pomagają spełnić te wymagania, a także dostosować praktyki gromadzenia danych i zarządzania zgodami do odpowiednich przepisów.

 

Wiedza o kliencie i dbanie o jego wygodę

 

Współcześni konsumenci chcą działać szybko i nie mają ochoty marnować czasu na wypełnianie kolejnych formularzy rejestracyjnych. Klient, który może zalogować się do nowej usługi, korzystając ze swojego konta w mediach społecznościowych, nie musi zapamiętywać nowego hasła i zyskuje bezproblemowy dostęp do intersującej go aplikacji. Firma natomiast czerpie dodatkowe korzyści z dzielenia się wiedzą z dostawcą mediów społecznościowych – automatycznie poznaje lokalizację klienta, strefę czasową, język i inne szczegóły, które pozwalają jej lepiej przygotować proces sprzedażowy.

 

Transformacja cyfrowa sprawia, że firmy muszą przeznaczać coraz więcej czasu i środków na zarządzanie dostępem do danych swoich klientów. Rozwiązania CIAM mogą im pomóc uporządkować ten proces, zabezpieczyć cyfrowe tożsamości i zadbać o relacje z klientami.

Kontakt

Nasze biura

Adres rejestracyjny firmy:

 

Concept Data Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Piękna 24/26A,
00-549 Warszawa

 

office: +48 22 833 86 35

fax: +48 22 832 17 19

NIP: 701-055-33-94

KRS: 0000603567

Adres biura:

 

Budynek North Gate
ul. Bonifraterska 17,

piętro 4

00-203 Warszawa

 

office: +48 22 833 86 35

fax: +48 22 832 17 19

 

dojazd do biura North Gate
dojazd do biura Piękna

Budynek North Gate

 

ul. Bonifraterska 17,

00-203 Warszawa

Piętro 4.

 

Biuro Piękna

 

ul. Piękna 24/26A,
00-549 Warszawa