Infrastruktura IT pod ciągłym nadzorem, czyli 5 korzyści z wdrożenia BMC Discovery

Funkcjonowanie współczesnych firm jest uzależnione od technologii cyfrowych. A to oznacza, że środowisko IT przedsiębiorstw jest coraz bardziej skomplikowane. Serwery fizyczne, aplikacje, usługi, chmura, bazy danych, sprzęt komputerowy – wszystkie te elementy są nie tylko niezbędne do działania firm, ale i ze sobą powiązane. Jak wykryć i zrozumieć te zależności oraz ich znaczenie dla biznesu?

 

Przedsiębiorstwa coraz częściej wybierają dziś pracę zdalną. Wiele z nich zostało zmuszonych do niej przez panującą pandemię covid-19. Nowa organizacja pracy sprawiła, że pracownicy częściej niż wcześniej zaczęli korzystać z rozwiązań chmurowych oraz urządzeń mobilnych. Środowiska IT firm stały się zatem bardziej skomplikowane.

 

Z drugiej strony administratorzy IT zostali postawieni przed wyzwaniem zadbania o tę kompleksową infrastrukturę. To już nie jest serwerownia i komputery w jednym budynku. To rozproszone i różnorodne bazy danych, systemy oraz sprzęt. Jak sprawić, aby działały bez zarzutu, zapewniając ciągłość biznesu?

 

Po co firmie wgląd w zasoby IT i połączenia miedzy nimi?

 

Każda firma korzysta na co dzień z różnych aplikacji, choćby pocztowych, księgowych, HR-owych. Część z nich znajduje się na fizycznych serwerach, część w chmurze. Dodatkowo przedsiębiorstwa często dostarczają własne usługi oparte na infrastrukturze IT – np. serwisy webowe. Do tak pojętego środowiska IT mają dostęp – za pomocą różnych urządzeń – pracownicy, klienci oraz kontrahenci. Usunięcie z tej sieci jednego serwera może zatrzymać wiele usług i aplikacji. Dlatego tak ważne jest zrozumienie, jak oddziałują na siebie nawzajem i na cały biznes poszczególne elementy infrastruktury IT.

 

Dawniej systemy, z których korzystały firmy, mieściły się na jednym serwerze. Dziś zwykły system CRM jest rozproszony na kilka różnych serwerów. Na jednym może być na przykład baza danych, na drugim interfejs i tak dalej. Przy wielu aplikacjach i usługach administratorzy IT nie są w stanie powiedzieć, która część infrastruktury odpowiada za który wymiar systemu. Zdarza się, że wyłączają jakiś serwer i przestaje działać cała usługa, nie mieli bowiem świadomości, że ten konkretny serwer był z nią powiązany – tłumaczy Krzysztof Andrian, prezes zarządu Concept Data.

 

Z pomocą przychodzą systemy klasy discovery, np. BMC Discovery. Ta aplikacja umożliwia szybkie wykrywanie relacji, ich wizualizację i analizę w rozproszonych geograficznie zasobach, obejmujących nawet ponad 100 000 serwerów. Dzięki temu dział IT może w ciągu kilku minut połączyć infrastrukturę i oprogramowanie z ich wpływem na biznes. Wszystko po to, by przedsiębiorstwa mogły działać wydajniej, bezpieczniej oraz zgodnie z regulacjami.

 

Głównie korzyści z wdrożenia BMC Discovery

 

Wdrażając BMC Discovery, firmy zyskują tzw. Real-time Visibility Across IT, czyli nieustający wgląd w to, w jaki sposób działa infrastruktura IT. Dane dotyczące dostępności, powiązań i błędów wpływają na biznes, przynosząc przedsiębiorstwom szereg korzyści.

 

  1. Poprawa bezpieczeństwa

 

Stosowanie różnych platform sprzętowych, systemów operacyjnych i aplikacji zwiększa ryzyko ataków bezpieczeństwa. Hakerzy często wykorzystują w swoich działaniach luki, niezaktualizowane oprogramowanie lub aplikacje, które nie są już wpierane przez producenta. Wystarczy zatem, że gdzieś w sieci IT firmy pozostanie niezauważony serwer, na którym nie jest aktualizowane oprogramowanie, by narazić poufne dane i umożliwić nieautoryzowany dostęp do całej sieci. Taki serwer może działać, choć administratorzy są przekonani, że został usunięty. BMC Discovery nie dopuści do takiego przeoczenia.

 

2. Większa wydajność

 

Dzięki dostępowi do tak kompleksowego rozwiązania zespoły wydajniej zarządzają usługami IT (ITSM) i infrastrukturą IT. Sprawniej także audytują oprogramowanie. Podnosi się też wydajność i dostępność aplikacji, bo łatwiej przewidzieć problemy, które mogą wystąpić, oraz zdiagnozować i wyeliminować je, gdy już się pojawią.

 

3. Obniżenie kosztów

 

BMC Discovery pozwala zidentyfikować niewykorzystany i nieużywany sprzęt oraz oprogramowanie. Na tej podstawie firmy mogą podjąć świadome decyzje dotyczące optymalizacji kosztów centrów danych, zmniejszając choćby liczbę fizycznych serwerów wymaganych do obsługi operacji IT.

 

4. Oszczędność czasu i efektywności działów IT

 

Rozwiązanie BMC Discovery sprawia, że działy IT lepiej rozumieją zasoby, jakimi zarządzają, i zależności między nimi. Dzięki temu sprawniej działają, są w stanie szybciej reagować na nieprzewidziane sytuacje oraz zautomatyzować część swoich obowiązków. Nie muszą już ręcznie szukać źródeł problemów w przypadku np.

niedostępności usługi. To pozwala im zaoszczędzić czas i poprawić efektywność.

 

5. Skrócenie czasu rozwiązywania problemów

 

Lepsze zrozumienie infrastruktury to szybsze rozwiązywanie problemów, z jakimi zgłaszają się do działów IT użytkownicy aplikacji czy usług. A to przekłada się na skuteczniejsze działania zespołów i większe zadowolenie pracowników oraz klientów i kontrahentów.

 

BMC Discovery okiem IDC

 

Firma analityczna IDC (International Data Corporation) w 2019 r. przeprowadziła wywiady z organizacjami korzystającymi z BMC Discovery po to, by oszacować wartość biznesową zastosowania tego rozwiązania w firmie.

 

Z danych zebranych w trakcie badania wynika, że wartość ta średnio wyniosła 4,18 miliona USD rocznie w przeliczeniu na organizację, co przekłada się na pięcioletni zwrot z inwestycji na poziomie 549%.

 

Dodatkowo wdrożenie BMC Discovery zapewniło firmom:

 

  • Zwiększenie wydajności zespołów zarządzających infrastrukturą IT o 15%
  • Zwrot z inwestycji w system w 5,4 miesiąca
  • Zmniejszenie liczby serwerów fizycznych o 8%
  • Podniesienie wydajności zespołów ITSM o 8%
  • Lepszą wydajność pomocy technicznej – o 13%
  • Ograniczenie nieplanowanych przestojów o 57%
  • Skrócenie czasu przeprowadzania audytów oprogramowania o 19%
  • Większą wydajność zespołów kontrolnych – o 42%

 

Zespół Concept Data od lat wdraża rozwiązanie BMC Discovery w polskich firmach. Chętnie opowiemy o korzyściach biznesowych z zastosowania tego systemu w przedsiębiorstwie oraz o wszystkich jego możliwościach. Zapraszamy do kontaktu!

 

Więcej o zarządzaniu infrastrukturą IT:

 

BMC Helix. Skuteczne zarządzanie infrastrukturą IT

Shadow IT. Furtka dla cyberprzestępców, problem dla biznesu

3 wyzwania Service Desków. Jak wesprzeć działy IT, pracowników i klientów?

Kontakt

Wyślij wiadomość
Dziękujemy za przesłaną wiadomość.
Wkrótce skontaktujemy się z Państwem.
Podczas przesyłania formularza wystąpił błąd.
Prosimy o kontakt telefoniczny.

Nasze biura

Adres rejestracyjny firmy:

 

Concept Data SA

ul. Piękna 24/26A
00-549 Warszawa

 

office: +48 22 833 86 35

fax: +48 22 832 17 19

NIP: 701-055-33-94

KRS: 0000984497

Adres biura:

ul. Gen. Józefa Zajączka 32

01-518 Warszawa

 

office: +48 22 833 86 35

fax: +48 22 832 17 19

 

dojazd do biura przy Gen. Zajączka
dojazd do biura przy Pięknej

Biuro przy Gen. Zajączka

 

ul. Gen. Józefa Zajączka 32

01-518 Warszawa

 

Biuro przy Pięknej

 

ul. Piękna 24/26A,
00-549 Warszawa